زعفران و خشکبار نوروزی

زعفران و خشکبار نوروزی

عرضه کننده بهترین محصولات زعفران و خشکبار قائنات و خراسان جنوبی
زعفران و خشکبار نوروزی

زعفران و خشکبار نوروزی

عرضه کننده بهترین محصولات زعفران و خشکبار قائنات و خراسان جنوبی

کشمش



داروی رشد کودکان ، نیرو دهنده سالخوردگان و از ضروریات است. هر مادری باید کودکان خود را با خوراکی های گوناگون سرگرم و خشنود سازد. متاسفانه مواد غذایی و شیرینی و شکلاتهایی که از روغنهای ناسالم و تقلبی درست می شود و زندگی و سلامتی اطفال را دستخوش بیماری و ناراحتی می سازد و سالخوردگان را علیل و ناتوان می کند. و اگر بدانیم که مواد غذایی طبیعی چه خواص حیاتی داشته ، چگونه در نشاط و تندرستی فرد فرد ما مؤثر است به جای مصرف مواد و خوراکی های ناسالم و نامطمئن ، از خوراکی های طبیعی برای خود و عزیزان خود استفاده خواهیم کرد. یکی از این خوراکی ها کشمش است. 


 انگور خشک‌شده را کشمش می‌نامند. همان‌قدر که انگور انواع و اقسام مختلف دارد، طبیعی است که این تنوع را در کشمش نیز بتوان یافت.


 

در یک دسته‌بندی کلی، رایج‌ترین کشمش‌های مورد استفاده به 2 تا 3 دسته تقسیم می‌شوند:


 

  

1- کشمش سبز که به‌صورت آجیل مصرف می‌شود.


 
 

2- کشمش سیاه یا قهوه‌ای که به خاطر کاربرد آن در بعضی پلوها مانند عدس‌پلو، به کشمش پلویی معروف است.


 
 

البته دسته سومی از کشمش نیز وجود دارد که مانند کشمش سبز به‌عنوان آجیل مورد استفاده قرار گرفته و حاصل خشک‌شدن انگور شاهانی است. این کشمش را مویز می‌نامند.


 
 

برای تبدیل انگور به کشمش، روش‌های مختلفی وجود دارد ولی بهترین و مفیدترین کشمش، انگوری است که به جای استفاده از مواد شیمیایی و گوگرد، در هوای آزاد و در معرض نور خورشید یا سایه خشک شده باشد.


 

  

کشمش پلویی علاوه بر اینکه در بعضی از غذاها و سالادها استفاده می‌شود، در شیرینی‌ها، کیک‌ها و دسرها نیز عامل طعم‌دهنده است.


 

 


 

 خواص غذایی و درمانی:


 

 

کشمش مغذی و انرژی دهنده بوده ، زیرا دارای 75 درصد مواد قندی و گلوکز و لولز است و قابل جذب بدن می باشد.


 

رشد اطفال را سریع می نماید، زیرا کلسیم و فسفری که برای کودکان برای رشد و استخوان بندی نیاز دارند در دسترس آنان قرار می دهد.


 

کشمش برای کودکان ضعیف و کم خون دارویی بی نظیر است ، زیرا در کشمش آهن، منگنز ، کلسیم و فسفر به اندازه کافی موجود است.


 

در دفع سموم بدن وفعالیت کلیه ها نقش مؤثر دارد چرا که وجود پتاس و اسیدهایی چون اسید مالیک، اسید سیتریک ، اسید تارتاریک می تواند به خوبی اوره و کلسترول زیادی خون را دفع و فشار خون را منظم نماید.


 

کشمش برای کسانی که دچتر نقرس و عدم کفایت کبد و رماتیسم مزمن هستند، درمان کننده خوبی به شمار می رود، چه در دفع اسید اوریک مؤثر بوده ، فعالیت سلولهای کبدی را افزایش می دهد.


 

برای بانوان باردار که نیازمند مواد غذایی طبیعی چون کلسیم ، فسفر ، منگنز برای حفظ رشد جنین می باشند، کشمش می تواند بخوبی این نیاز را تأمین و سلامت مادر و طفل را محفوظ کند.


 

کشمش به مادران شیرده ، ویتامین و مواد لازم را برای ساختن شیر می رساند. این است که باید هر روز مقداری کشمش به جای ویتامینهای مصنوعی مصرف نمایند.


 

کشمش به سالخوردگان که نیروی جسمانی ضعیف و بدنی رنجور دارند انرژی می دهد. چرا که تمام مواد مورد نیاز بدن را از مواد قندی ، ویتامین آ و ب1 و ب2 و پ پ ، همچنین موادی چون کلسیم و فسفر طبیعی را به صورت قابل جذب در دسترس آنها می گذارد.


 

متخصصان تغذیه معتقدند خوردن چند عدد کشمش در روز به تقویت حافظه کمک کرده و افراد را از ابتلا به بیماری آلزایمر مصون می‌دارد.


 

فیبر زیاد در کشمش به کاهش کلسترول و بهبود عملکرد روده‌ها کمک می‌کند.


 

وجود پتاسیم کافی در کشمش موجب کاهش فشارخون و جلوگیری از دفع مایعات بدن می‌شود .


 

چون این ماده غنی از کالری است، برای کسانی که مبتلا به‌افسردگی، دلشوره، تشویش و مشکلات عصبی هستند، بسیار مناسب است.


 

کشمش همچنین تقویت‌کننده بدن است و اگر آن را مانند چای دم کنید و بنوشید، برای نرم کردن سینه و درد گلو مفید است.


 

همچنین وجود سلنیوم در کشمش برای پوست بسیارعالی است.


 

بالاخره کشمش غذایی طبیعی است که انرژی دهنده و گرم کننده بدن بوده و سرشار از ویتامینها و موادی است که مورد نیاز زندگی است که تمامی جذب بدن می گردد.


 

  اطلس خشکبار قهستان: عرضه کننده زعفران-خشکبار و گیاهان دارویی


 

منابع:
 

درمان بیماریها به روش سنتی - اسماعیل اژدری

جام جم آنلاین

 

همشهری آنلاین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد