زعفران و خشکبار نوروزی

زعفران و خشکبار نوروزی

عرضه کننده بهترین محصولات زعفران و خشکبار قائنات و خراسان جنوبی
زعفران و خشکبار نوروزی

زعفران و خشکبار نوروزی

عرضه کننده بهترین محصولات زعفران و خشکبار قائنات و خراسان جنوبی

سوء مدیریت سبب کاهش صادرات زعفران می‌شود

نماینده مردم قائن در مجلس:
سوء مدیریت سبب کاهش صادرات زعفران می‌شود

نماینده مردم قائن در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به ازرآوری بالای زعفران بسیاری از مشکلات اقتصادی را می‌توان از این طریق برطرف کرد و به خاطر سوء مدیریت است که صادرات زعفران کاهش پیدا می‌کند.

خبرگزاری فارس: سوء مدیریت سبب کاهش صادرات زعفران می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد هروی صبح امروز(6 خرداد92 ) در حاشیه جلسه شورای ملی زعفران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملکرد شورای ملی زعفران در چند سال گذشته موفق بوده اما برای شورای ملی زعفران باید بیش از این وقت گذاشته شود زیرا متاسفانه نسبت به این ظرفیت و جایگاه آن در دنیا شناخت کافی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر بدانیم چه ثروت هنگفتی خدا به ما عطا کرده قطعا بیشتر از این برایش وقت می‌گذاریم.

هروی افزود: اگر در سطح جهان زعفران را مدیریت نکنیم از دستمان خارج می‌شود، مانند همه ثروت، فرهنگ و تمدنی که از ایرانیان به یغما برده شد.

نماینده مردم قائن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات اقتصادی را از قلمرو زعفران می‌توان برطرف کرد، گفت: اگر میزان صادرات کاهش پیدا می‌کند به خاطر سوء مدیریت است و این ضابطه باید اصلاح شود تا بتوانیم اقدام مثبتی در این راستا انجام دهیم.

هروی تصریح کرد: شورای ملی زعفران نیز باید با جسارت، مشکلاتی که در این عرصه وجود دارد را پیگیری کرده و بیان کند.

صادرات انواع محصولات کشاورزی به روایت گمرک؛

صادرات 12میلیون دلار زعفران و پسته در فروردین

گمرک در جدیدترین آمار از صادرات 9.6 میلیون دلار زعفران، 2.4 میلون دلار پسته و 1.1 میلیون دلار انواع میگو در فروردین امسال خبر داد.

خبرگزاری فارس: صادرات 12میلیون دلار زعفران و  پسته در فروردین

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در فروردین ماه امسال میزان صادرات زعفران در بسته‌بندی 10 تا 30 گرم آماده برای خرده‌فروشی به ارزش 8.7 میلیون دلار بوده که در مقایسه با فروردین سال گذشته به میزان 29.51 از نظر وزنی و 66 درصد از نظر ارزشی کاهش داشته است.

همچنین براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران میزان صادرات زعفران در بسته‌بندی کمتر از 10 گرم نیز به ارزش 0.9 میلیون دلار بوده که نسبت به مشابه سال گذشته 10.5 درصد از نظر وزنی و 49.8 درصد از نظر ارزشی کاهش نشان می‌دهد.

*صادرات 800 تن پسته به ارزش 7 میلیون دلار

همچنین آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران حاکی است که انواع پسته خندان در داخل پوسته تازه یا خشک به میزان 800 تن به ارزش 7 میلیون دلار به کشورهای دیگر صادر شده که نسبت مشابه فروردین سال گذشته با کاهش 61 درصدی از نظر وزنی و ارزشی همراه بوده است.

*صادرات 100 تن مغز پسته به ارزش 1.7 میلیون دلار

همچنین آمار گمرک نشان می‌دهد 100 تن مغز پسته تازه و خشک نیز در فروردین ماه سال جاری به ارزش 1.7 میلیون دلار صادرات وجود داشته که نسبت به مشابه سال گذشته با کاهش 85 درصدی از نظر وزنی و ارزشی همراه بوده است.

*صادرات 300 تن میگو به ارزش 1.1 میلیون دلار

همچنین در این مدت کشور به میزان 300 تن انواع میگو به ارزش 1.1 میلیون دلار صادرات داشته که نسبت به سال گذشته 1.45 درصد از نظر وزنی و 6.91 درصد از نظر ارزشی با کاهش همراه بوده است.

*صادرات 800 تن خرما به ارزش 900 هزار دلار

آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که در فروردین ماه سال جاری خرما به صورت تازه و یا خشک‌کرده به وزن 800 تن و به ارزش 0.9 میلیون دلار به کشورهای دیگر صادر شده که نسبت به فروردین سال گذشته با 40 درصد کاهش همراه بوده است.

*صادرات 600 تن آب انگور

آب انگور از دیگر فراورده‌های صادراتی بوده که به وزن 600 تن و به ارزش یک میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته با افزایش 7661درصد همراه بوده است.

*10 هزار تن صادرات کیوی

آمار گمرک نشان می‌دهد، در فروردین ماه امسال صادرات کیوی به وزن 10 هزار تن و به ارزش 7.9 میلیون دلار بوده که نسبت به فروردین سال گذشته 12.26 درصد از نظر وزنی و 5.64 درصد از نظر ارزشی کاهش نشان می‌دهد.

*رشد 80 درصدی صادرات آب سیب

همچنین آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران حاکی است میزان صادرات سیب تازه در فروردین ماه سال جاری با افزایش حدود 80 درصدی نسبت به سال گذشته به وزن 40 هزار تن رسیده است این میزان صادرات به ارزش 30.7 میلیون دلار بوده است.

*رشد 174 درصدی انگور بی‌دانه

همچنین براساس این گزارش، میزان صادرات انگور بی‌دانه (انگور خشک‌کرده) در فروردین ماه سال جاری 2.8 هزار تن به ارزش 9.9 میلیون دلار بوده که نسبت به فروردین ماه سال گذشته افزایش 174 درصدی از نظر وزنی و از نظر ارزشی نشان می‌دهد.

*صادرات 11هزار و 200 تن ماست

همچنین صادرات ماست نیز به کشورهای دیگر به وزن 11.2 هزار تن به ارزش 11.4 میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته 0.8 از نظر وزنی و 14 درصد از نظر ارزشی کاهش نشان می‌دهد.

*کاهش 4 درصدی صادرات سبزیجات

سبزیجاتی مانند کلم قرمز، سفید، کلم پیچ و قمری نیز جزو محصولات صادراتی در فروردین ماه سال جاری بوده که براساس آمار گمرک به میزان 16.6 هزار تن و به ارزش 9.7 میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته کاهش 4 درصدی را نشان می‌دهد.

*صادرات 39.1 هزار تن هندوانه

آمار گمرک نشان می‌دهد که فروردین ماه سال جاری 39.1 هزار تن هندوانه به کشورهای دیگر به ارزش 9.5 میلیون دلار صادر شده است که کاهش 25 درصدی از نظر وزنی و 30 درصدی از نظر ارزشی نسبت به فروردین ماه سال گذشته نشان می‌دهد.

*صادرات 41.6 هزار تن سیب زمینی

سیب‌زمینی تازه نیز جزو محصولات صادراتی کشور در فروردین ماه سال جاری بوده که به میزان 41.6 هزار تن به ارزش 9 میلیون دلار به کشورهای دیگر صادر شده است که نسبت به سال گذشته کاهش 19 درصدی از نظر وزنی و 56 درصدی از نظر ارزشی را نشان می‌دهد.

*صادرات 700 تن کوسه

همچنین آمار گمرک نشان می‌دهد که در همین مدت 700 تن انواع سگ‌ماهی و کوسه به ارزش 1.4 میلیون دلار کشور صادرات داشته است که نسبت به فروردین سال قبل 28 درصد با کاهش همراه بوده است.

*صادرات 2.8 هزار تن بادمجان

همچنین براساس آمار گمرک، در ماه نخست سال جاری 2.8 هزار تن بادمجان به صورت تازه و یا سرد کرده به ارزش 1.3 میلیون دلار به کشورهای دیگر صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 34 درصد کاهش همراه بوده است.

هویج، شلغم نیز از انواع دیگر سبزی‌های صادراتی بوده که به وزن 0.2 هزار تن و به ارزش 1.2 میلیون دلار صادر شده است همچنین در این مدت آب سیب به وزن 800 تن و به ارزش 1.2 میلیون دلار به کشروهای دیگر به کشورهای دیگر صادر شده است.